Halters van Fitnessapparaat.nl

Zoek je een eenvoudige, maar krachtige manier om jouw spiermassa op te bouwen? Of houd je het liefste je spieren in de lengte zoals ze nu zijn? Schaf dan halters aan op Fitnessapparaat.nl! Wij hebben een ruim assortiment aan halters van alle topmerken.

Halters vormen de basis voor véél oefeningen. Ze worden veel gebruikt bij het opbouwen van spiermassa. Liften met zwaardere halters gaat namelijk veel sneller dan wanneer je gebruik maakt van een machine. Zodoende kunnen veel verschillende spiergroepen worden voorzien van massa door middel van halters. De producten worden ook gebruikt voor het behoud van lengte. Een aantal keer per week trainen met de wat lichtere varianten zorgt ervoor dat bijvoorbeeld je armspieren de vorm behouden die jij wilt dat ze hebben. Welk doel je ook voor ogen hebt: Fitnessapparaat.nl heeft een ruim assortiment aan halters. Voor een redelijke prijs vind je zeker iets dat bij jouw manier van trainen past!

Koop je halters op Fitnessapparaat.nl en wij betalen voor jou de leveringskosten: deze kosten komen voor negentig procent van onze producten voor onze rekening. Bestel je voor méér dan 75 euro? Dan ontvang je altijd een cadeautje – geheel gratis! Bestel de halters vóór tien uur ‘s avonds en je kunt er de volgende dag nog mee trainen. Direct werken aan je spiermassa? Bezoek dan eens van onze winkels. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de klantenservice.

Je kleding telt bij het wielrennen wel degelijk mee!

Voor iedereen die veel fietst, is het belangrijk om hiervoor de juiste spullen te hebben. Ook de kleding telt mee en dat heeft goede redenen. Zo vat je bijvoorbeeld geen kou als je hebt gezweet maar het erg koud is buiten, dankzij de juiste fietskleding. Het is dus niet slechts wat geld uitgeven voor kleding die goed zit tijdens het fietsen. Het is iets dat belangrijk is en jouw lichaam ook goed beschermt. Fietskleding is vaak verkrijgbaar in een sportwinkel of natuurlijk via het internet.

Materialen

Er zijn een aantal materialen die je bij fietskleding steeds ziet terugkomen. De eerste is coolmax lycra. Hiermee zal het lichaam droog en koel blijven, zelfs als de temperaturen hoog zijn. Normale lycra wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat de kleding altijd goed blijft passen. De fietskleding is rekbaar, maar zit wel strak om het lichaam.

Lycra power heeft een eigenschap die perfect is voor eigenlijk alle sporten. Dankzij deze lycra worden spieren samengedrukt. Hierdoor zullen de spieren minder vermoeid worden waardoor je langer door kunt gaan.
Goretex is een materiaal dat zorgt voor het waterdichte effect, waardoor je ook gewoon in de regen kunt gaan fietsen. Tegelijkertijd is de stof ook ademend waardoor zweet er wel uit kan, maar regen er niet in. De ideale combinatie!

Een andere stof is windstopper. De naam zegt het al, het houdt de wind tegen waardoor je het niet koud zult hebben. Ook bij deze stof kun je zeker zeggen dat het ademend is.
Super roubaix is het materiaal dat gebruikt wordt in de winterkleding voor het fietsen. Dankzij deze stof vat je geen kou. Bovendien is deze stof duurzaam en ook nog eens zacht en dus zeer aangenaam om te dragen.

Zoals je ziet heeft elke stof zijn eigen functie en is fietskleding zeker aan te raden om het lichaam zo goed mogelijk te beschermen!

Onmisbaar voor de fietssport: wielerkleding

Wielerkleding: functioneel, strak, snel en sportief. Dat zijn begrippen die worden gerept met kleding voor wielrenners. Maar tegenwoordig is wielerkleding ook stijlvol en modieus en in sommige gevallen zelfs zeer vrouwelijk – voor zij, die dit wensen, natuurlijk. Wielerkleding is speciaal ontworpen voor wielrenners en is er voor de amateur, beginner, ervaren sporter en de teams. Wielerkleding is verkrijgbaar in de betere sportwinkels, maar wordt ook veelal in grote oplagen voor teams en professionals besteld. Ben je op zoek naar wielerkleding voor slechts enkele momenten, dan zit je prima met een goed passend, mooi ogend setje. En dat vind je tegenwoordig overal online.

Wielerkleding voor de kids

Wielerkleding is er niet alleen voor mannen en vrouwen, maar tevens voor de allerkleinsten. Speciaal ontworpen voor de kinderen is daar de kinderwielerkleding. En hoe kan het ook anders. Tegenwoordig doen steeds meer mensen aan sport en zo ook de kids rennen, springen en fietsen gezellig mee. Wat zeggen we – gezellig? Kleine racers zijn vandaag de dag soms sneller dan de grootsten, en daar hoort goede kleding bij, zo vonden de ontwerpers. Fietskleding voor de kids is tevens bij verschillende aanbieders te vinden, zowel online als in de sportwinkel. Leuk detail: deze kleding is veelal afgewerkt met speelse tinten of accentjes, waardoor de kinderen niet alleen genieten van comfort en de praktische punten, maar er ook nog eens lieflijk of stoer uit zien. Dat maakt sporten natuurlijk op z’n leukst!

Prijsje?

Wielerkleding zijn er in vele soorten en maten, waarbij de prijskaartjes meegroeien – of de bedragen laag blijven. Je kunt kiezen voor een bescheiden prijsje, waarmee je geniet van een functionele set wielerkleding van ”mindere” kwaliteit. Ben je op zoek naar iets wat is ontworpen met het professionele oog, dan zul je iets meer moeten neerleggen voor jouw set flitsende wielerkleding.

Trainen met dumbells voor het aanspreken van ALLE spiergroepen

Dumbells zijn eigenlijk makkelijk gezegd gewichten waar je verschillende spiergroepen mee kunt trainen. Ze zijn in iedere sportschool te vinden, maar ze zijn het ook zeker waard om zelf aan te schaffen voor thuis. Je kunt bij dumbells zelf bepalen met hoe veel gewicht je wilt trainen, waardoor dumbells geschikt zijn voor iedereen. Overigens zijn er ook dumbells waarbij je het gewicht niet zelf kunt bepalen. Dit zijn vaak kleine gewichtjes van één of twee kilo, maar ook deze kunnen zorgen voor een intensieve workout. Deze soort dumbells zijn vooral geschikt voor beginners die niet moeten beginnen met zware gewichten.

Oefeningen met dumbells

Wat je het meest ziet, zijn oefeningen waarbij de armen worden getraind. Een voorbeeld van een oefening waarbij de armen getraind worden, is dat je rechtop gaat staan en vervolgens een dumbell naar boven tilt. Dit voelt misschien niet meteen zwaar aan, maar na een tijdje zul je voelen dat je arm moe begint te worden.
Een andere geschikte oefening voor de armen is dat je op je rug gaat liggen en vervolgens een dumbell, of twee dumbells, omhoog tilt. Ten slotte kun je ook nog gaan staan en de dumbells van je lichaam af bewegen, zodat je een hoek van 90 graden krijgt. Je neemt de dumbell in je arm en beweegt je arm opzij tot je hem horizontaal hebt. Bouw dit dagelijks rustig op en loop niet te hard van stapel door meteen te kiezen voor zware gewichten.

De laatste oefening die geschikt is voor de buikspieren doe je ook met één dumbell. Je pakt deze in je hand en buigt het bovenlichaam eerst naar rechts en dan naar links. Je traint hiermee de buikspieren aan de zijkant. Deze spieren worden niet getraind door het doen van simpele buikspieroefeningen, maar dankzij de dumbell kan dit nu wel!

Go full body met de Kettlebell

Een kettlebell is een gewicht met een handvat, waardoor je er talloze verschillende oefeningen mee kunt doen. Kettlebells zijn verkrijgbaar in allerlei verschillende gewichten, maar over het algemeen train je met gewichten van 1 tot 5 kilo. De oefeningen die je ermee doet zijn mogelijk voor eigenlijk iedereen. Dankzij de kettlebell is het mogelijk om een goede workout gewoon thuis te doen. Het is een eenmalige investering in een product dat ervoor zorgt dat je goed kunt trainen. Geen kosten meer voor de sportschool, want een workout thuis doen is nu ook mogelijk en dit kun je gewoon doen in een paar minuten.

Verschillende oefeningen
Er zijn veel verschillende oefeningen voor bijna iedere spiergroep, waardoor het mogelijk is om een totale body workout te doen met slechts een gewicht! Zo kun je ook simpele oefeningen doen die je zwaarder maakt door het gebruiken van de kettlebell.

Ten eerste is er de squat. Squats zijn oefeningen die zorgen voor sterke benen en billen en een kettlebell is hierbij gemakkelijk te gebruiken en zorgt bovendien dat de spieren nog intensiever getraind worden. Bij een squat doe je eigenlijk alsof je gaat zitten op een stoel. Zodra je in de hoek van 90 graden zit, kun je weer omhoog. Houd hierbij de kettlebell in beide handen vast om de oefening wat zwaarder te maken.

Het trainen van de schouders en armen is ook mogelijk met een kettlebell. Je gebruikt de kettlebell nu eigenlijk als een gewoon gewicht, oftewel een dumbell. Je houdt de kettlebell vast in één hand en je doet vervolgens je arm opzij. Dit doe je tot je arm in een hoek van 90 graden is. Houd dit even vast en breng je arm weer naar het lichaam. Doe de oefening vervolgens opnieuw.

De kettlebell is een perfect product voor het trainen van allerlei spiergroepen en het fijne is dat je dit allemaal gewoon thuis kunt doen.

Thuis lekker trainen met een pull up bar

Een pull up bar is als het ware een stok die je ophangt aan bijvoorbeeld de deur. Er zijn verschillende plekken mogelijk om hem op te hangen. Je kunt meerdere oefeningen doen met de pull up bar maar optrekken is hiervan de meest populaire. De pull up bar is zeker niet alleen weggelegd voor heren, maar ook voor dames die graag wat sterker willen worden. Dit is mogelijk met een pull up bar. Bij het optrekken aan deze stang gebruik je niet alleen je armen, maar nog veel meer spieren waaronder de buik. De kans is groot dat je de volgende dag spierpijn hebt op meerdere plekken in het lichaam.

Oefeningen

De meest belangrijke oefening is dat je je eigenlijk gewoon optrekt. Hiervoor is geen echte techniek nodig, maar het is wel belangrijk dat je je niet alleen richt op de armspieren. Als je ook je buik en rugspieren aanspant, merk je dat het gemakkelijker gaat. Bovendien train je op deze manier meerdere spieren wat goed is voor de spierontwikkeling en waardoor je dus gespierder zult worden!’Een andere oefening is dat je aan de stang hangt en vervolgens je knieën omhoog brengt. Dit is een perfecte oefening voor de buikspieren en dit zul je dan ook snel merken. Je kunt het ook afwisselen. Je trekt je een keer op en doet vervolgens de oefening voor de buik. Op deze manier wordt het een afwisselende training waardoor hij ook leuker is en je het langer kunt volhouden.

De laatste oefening lijkt erg op de eerste, maar bij deze oefening doe je alles een stuk langzamer. Je trekt je langzaam op en laat ook langzaam weer los. Dit is een stuk zwaarder en niet weggelegd voor een beginner, maar ook dit is een oefening voor vele spieren in het lichaam.

Nieuwe rage op fitness gebied: de Insanity Workout

The Insanity Workout. Zoals de naam het al zegt, insane zwaar. De bekende Amerikaanse personal trainer Shaun T. heeft deze revolutionaire, maar belachelijk zware, trainingsmethode ontwikkeld waarin je in 60 dagen een superstrak afgetraind lichaam krijgt. Insanity Workout is ideaal voor mensen die de deur niet uit willen voor hun training, maar wel een strak lichaam willen, de training is namelijk via DVD te volgen, gewoon vanuit je eigen huiskamer.

Wat is de Insanity Workout

Insanity is een zware, maar heel effectieve manier om binnen twee maanden een strak en afgetraind lichaam te krijgen. De workout bestaat uit oefeningen die op een maximale belasting worden uitgevoerd en elkaar in rap tempo opvolgen. Tijdens de zogenaamde High Intervaltraining voer je zoveel mogelijk herhalingen van dezelfde oefening uit binnen 1 minuut. Om de paar oefeningen heb je een halve minuut om weer op adem te komen voordat je weer verder gaat met de volgende oefeningen.

Wat is het resultaat van Insanity

Insanity heeft een verbluffend goed resultaat bij de meeste mensen. Doordat je tijdens de workout meer dan 1000 calorieën verbrand vliegt het vet van je lichaam en je traint tegelijkertijd je spieren. Daarnaast is het een maximale intervaltraining die er om bekend staat dat de conditie pijlsnel verbeterd. Omdat de Insanity workout gecombineerd wordt met een verantwoord voedingsschema blijven de kilo’s er ook af.

Voordelen van de Insanity workout

Het grootste voordeel is dat je er geen speciale apparatuur voor nodig hebt, je traint je lichaam namelijk door gebruik te maken van je eigen lichaam. Je kunt het gewoon thuis doen je kunt beginnen wanneer je maar wilt. Daarnaast is de termijn van twee maanden goed te overzien, waardoor je goed gemotiveerd blijft om het einde te halen.

Train je buikspieren! Ze zijn belangrijk

Onze buikspieren zijn belangrijk en het is ook belangrijk dat deze sterk zijn. Samen met onze rugspieren zorgen ze namelijk voor een goede houding. De rug- en buikspieren wisselen elkaar als het ware af. Als je bijvoorbeeld last hebt van je onderrug, kan het zijn dat hier teveel spanning opstaat. Jouw houding moet namelijk altijd goed zijn, waardoor het mogelijk is dat de rust overbelast wordt. Het is dan goed om de buikspieren te trainen. Als de buik- en rugspieren beide sterk zijn, zul je hier geen last van hebben. Het is dus niet alleen een kwestie van een mooie buik krijgen, maar ook noodzakelijk voor onze houding.

Hoe moet je je buikspieren trainen?

Het trainen van de buikspieren hoeft niet in de sportschool, maar kun je gewoon thuis doen. Op de grond of op een matje waarop je comfortabel ligt, zolang je maar op een vlak oppervlak ligt. Je bed is dus niet geschikt, omdat een matras indeukt waardoor je niet goed meer kunt liggen.De meest bekende oefening is waarbij je op je rug gaat liggen en vervolgens het bovenlichaam omhoog duwt. Je kunt je handen naast je neerleggen of in je nek houden, maar net wat jij wil. Als het goed is zul je meteen de spieren duidelijk voelen. Je kunt de volgende dag dan ook rekenen op spierpijn, maar dit zal afnemen als je vaker deze oefening gaat doen. Let op: als je een hele workout doet, kies er dan voor om de buikspieren als laatste te trainen. Buikspieren zijn spieren die je bij andere oefeningen ook hard nodig hebt, dus het is niet handig als deze vermoeid zijn.

De oefeningen voor je buikspieren kun je gemakkelijk voor je gaat slapen nog even doen. Een hele workout erbij doen is niet verplicht en niet nodig.