Go full body met de Kettlebell

Een kettlebell is een gewicht met een handvat, waardoor je er talloze verschillende oefeningen mee kunt doen. Kettlebells zijn verkrijgbaar in allerlei verschillende gewichten, maar over het algemeen train je met gewichten van 1 tot 5 kilo. De oefeningen die je ermee doet zijn mogelijk voor eigenlijk iedereen. Dankzij de kettlebell is het mogelijk om een goede workout gewoon thuis te doen. Het is een eenmalige investering in een product dat ervoor zorgt dat je goed kunt trainen. Geen kosten meer voor de sportschool, want een workout thuis doen is nu ook mogelijk en dit kun je gewoon doen in een paar minuten.

Verschillende oefeningen
Er zijn veel verschillende oefeningen voor bijna iedere spiergroep, waardoor het mogelijk is om een totale body workout te doen met slechts een gewicht! Zo kun je ook simpele oefeningen doen die je zwaarder maakt door het gebruiken van de kettlebell.

Ten eerste is er de squat. Squats zijn oefeningen die zorgen voor sterke benen en billen en een kettlebell is hierbij gemakkelijk te gebruiken en zorgt bovendien dat de spieren nog intensiever getraind worden. Bij een squat doe je eigenlijk alsof je gaat zitten op een stoel. Zodra je in de hoek van 90 graden zit, kun je weer omhoog. Houd hierbij de kettlebell in beide handen vast om de oefening wat zwaarder te maken.

Het trainen van de schouders en armen is ook mogelijk met een kettlebell. Je gebruikt de kettlebell nu eigenlijk als een gewoon gewicht, oftewel een dumbell. Je houdt de kettlebell vast in één hand en je doet vervolgens je arm opzij. Dit doe je tot je arm in een hoek van 90 graden is. Houd dit even vast en breng je arm weer naar het lichaam. Doe de oefening vervolgens opnieuw.

De kettlebell is een perfect product voor het trainen van allerlei spiergroepen en het fijne is dat je dit allemaal gewoon thuis kunt doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *