Thuis lekker trainen met een pull up bar

Een pull up bar is als het ware een stok die je ophangt aan bijvoorbeeld de deur. Er zijn verschillende plekken mogelijk om hem op te hangen. Je kunt meerdere oefeningen doen met de pull up bar maar optrekken is hiervan de meest populaire. De pull up bar is zeker niet alleen weggelegd voor heren, maar ook voor dames die graag wat sterker willen worden. Dit is mogelijk met een pull up bar. Bij het optrekken aan deze stang gebruik je niet alleen je armen, maar nog veel meer spieren waaronder de buik. De kans is groot dat je de volgende dag spierpijn hebt op meerdere plekken in het lichaam.

Oefeningen

De meest belangrijke oefening is dat je je eigenlijk gewoon optrekt. Hiervoor is geen echte techniek nodig, maar het is wel belangrijk dat je je niet alleen richt op de armspieren. Als je ook je buik en rugspieren aanspant, merk je dat het gemakkelijker gaat. Bovendien train je op deze manier meerdere spieren wat goed is voor de spierontwikkeling en waardoor je dus gespierder zult worden!’Een andere oefening is dat je aan de stang hangt en vervolgens je knieĆ«n omhoog brengt. Dit is een perfecte oefening voor de buikspieren en dit zul je dan ook snel merken. Je kunt het ook afwisselen. Je trekt je een keer op en doet vervolgens de oefening voor de buik. Op deze manier wordt het een afwisselende training waardoor hij ook leuker is en je het langer kunt volhouden.

De laatste oefening lijkt erg op de eerste, maar bij deze oefening doe je alles een stuk langzamer. Je trekt je langzaam op en laat ook langzaam weer los. Dit is een stuk zwaarder en niet weggelegd voor een beginner, maar ook dit is een oefening voor vele spieren in het lichaam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *