Train je buikspieren! Ze zijn belangrijk

Onze buikspieren zijn belangrijk en het is ook belangrijk dat deze sterk zijn. Samen met onze rugspieren zorgen ze namelijk voor een goede houding. De rug- en buikspieren wisselen elkaar als het ware af. Als je bijvoorbeeld last hebt van je onderrug, kan het zijn dat hier teveel spanning opstaat. Jouw houding moet namelijk altijd goed zijn, waardoor het mogelijk is dat de rust overbelast wordt. Het is dan goed om de buikspieren te trainen. Als de buik- en rugspieren beide sterk zijn, zul je hier geen last van hebben. Het is dus niet alleen een kwestie van een mooie buik krijgen, maar ook noodzakelijk voor onze houding.

Hoe moet je je buikspieren trainen?

Het trainen van de buikspieren hoeft niet in de sportschool, maar kun je gewoon thuis doen. Op de grond of op een matje waarop je comfortabel ligt, zolang je maar op een vlak oppervlak ligt. Je bed is dus niet geschikt, omdat een matras indeukt waardoor je niet goed meer kunt liggen.De meest bekende oefening is waarbij je op je rug gaat liggen en vervolgens het bovenlichaam omhoog duwt. Je kunt je handen naast je neerleggen of in je nek houden, maar net wat jij wil. Als het goed is zul je meteen de spieren duidelijk voelen. Je kunt de volgende dag dan ook rekenen op spierpijn, maar dit zal afnemen als je vaker deze oefening gaat doen. Let op: als je een hele workout doet, kies er dan voor om de buikspieren als laatste te trainen. Buikspieren zijn spieren die je bij andere oefeningen ook hard nodig hebt, dus het is niet handig als deze vermoeid zijn.

De oefeningen voor je buikspieren kun je gemakkelijk voor je gaat slapen nog even doen. Een hele workout erbij doen is niet verplicht en niet nodig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *