Trainen met dumbells voor het aanspreken van ALLE spiergroepen

Dumbells zijn eigenlijk makkelijk gezegd gewichten waar je verschillende spiergroepen mee kunt trainen. Ze zijn in iedere sportschool te vinden, maar ze zijn het ook zeker waard om zelf aan te schaffen voor thuis. Je kunt bij dumbells zelf bepalen met hoe veel gewicht je wilt trainen, waardoor dumbells geschikt zijn voor iedereen. Overigens zijn er ook dumbells waarbij je het gewicht niet zelf kunt bepalen. Dit zijn vaak kleine gewichtjes van één of twee kilo, maar ook deze kunnen zorgen voor een intensieve workout. Deze soort dumbells zijn vooral geschikt voor beginners die niet moeten beginnen met zware gewichten.

Oefeningen met dumbells

Wat je het meest ziet, zijn oefeningen waarbij de armen worden getraind. Een voorbeeld van een oefening waarbij de armen getraind worden, is dat je rechtop gaat staan en vervolgens een dumbell naar boven tilt. Dit voelt misschien niet meteen zwaar aan, maar na een tijdje zul je voelen dat je arm moe begint te worden.
Een andere geschikte oefening voor de armen is dat je op je rug gaat liggen en vervolgens een dumbell, of twee dumbells, omhoog tilt. Ten slotte kun je ook nog gaan staan en de dumbells van je lichaam af bewegen, zodat je een hoek van 90 graden krijgt. Je neemt de dumbell in je arm en beweegt je arm opzij tot je hem horizontaal hebt. Bouw dit dagelijks rustig op en loop niet te hard van stapel door meteen te kiezen voor zware gewichten.

De laatste oefening die geschikt is voor de buikspieren doe je ook met één dumbell. Je pakt deze in je hand en buigt het bovenlichaam eerst naar rechts en dan naar links. Je traint hiermee de buikspieren aan de zijkant. Deze spieren worden niet getraind door het doen van simpele buikspieroefeningen, maar dankzij de dumbell kan dit nu wel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *